martes, 1 de marzo de 2011

A Cociña Galega con Cunqueiro: Receitas e Citas



A Cociña Galega con Cunqueiro

www.consellodacultura.org/cunqueiro2011

Unha selección de pratos baseados na obra e gustos de Álvaro Cunqueiro no centenario do seu nacemento


Ostras en escabeche

Pues hoy es antevíspera de San Martin, y quiebra el Sudoeste las heladas pasadas para dejar al veranillo campo cristalino y tibio, comiendo por números y afinadas esferas decidí las ostras para gracia y soltura de la boca y quitaros la sed (…)

“Arte de cocina”.  Teatro venatorio y coquinario gallego

Tortilla de chourizo ou de xamón ou de torreznos
Pardo gastaba tamén moito viño de Málaga. Cando se sentaba a escribir a receita, anque foran as doce do día, mandaba acender unha vela. Adoitaba cobrar tres pesetas: seis reás por mirar o enfermo i outros seis por escribir a receita. De propina ademitía unha tortilla de chourizo ou de xamón, i un vaso de viño (…).

Escola de Menciñeiros

Ancas de ra
Y no más salir la luna, vino la posadera en camisa al lecho del caballero, y por su mano le dio la cena, que lo era de ancas de rana guisadas, y de capirote un vaso de agua de anís.

Serie “Sal y Pimienta”, Primera Plana 29 recollido en La bella del dragón

Caldo de calabazo
Cando espertei xa lle sobraba un algo as doce, e xa tiña na mesa o caldo botado,  i el era ben do meu gosto aquel caldo de calabazo doce que facía a senora Marcelina polo outono.

Merlín e Familia

Salpicón de centolo

Y si Cintolo es centolo, y en lo mas remoto de la cueva, en la clara agua del mas oscuro lago, está el centollo colosal con sus terribles pinzas? Si Cintolo es centollo, parece que un salpicón se impone...

Serie “Las Cronicas”. Faro de Vigo. Recollido en El pasajero en Galicia

Troita escabechada
Me sente al lado de un gentilhombre, de cara al balcón, y en habiendo dicho
el mas breve saludo de toda mi vida, me puse a lo mío, que era comer unas truchas, escabechadas, gustar unos pichones en ensalada, limpiarme la boca con unos huevos hilados y refrescarme con aquel airoso y amigable vino.

Faro de Vigo.  Recollido en El pasajero en Galicia

Lamprea curada


Paspallás (perdiz) en escabeche
El hombre que anda a coitos ha de usar, según Lobera, manjares que aumenten la virtud y simiente, que son huevos, higados de gallina, alguna perdiz nueva, buen vino grueso y dulce...

Bazaar 4 Recollido en La bella del dragón

Xamón adobado
Pro agora imos cara as ruínas do mosteiro de Saint-Efflam la Terre, e Mamers ten alí, na que foi cocina dos freires, unha pipa de cervexa doble de marzal e un xamón  adobado con pimenta que mandamos asar en Dinan denantes de saír pra este viaxe.

As crónicas do Sochantre


Revolto de ovos con menudos de galiña
Es decir, que cuando en Toledo se ve a un hidalgo que manda que le pongan en la tabla un revuelto de huevos con menudos de gallina, y en especial higadillos, (…) ya sabemos todos que está dispuesto a salir a coito, entrando en casa de su Amarilis o Filis bien dispuesto.

Bazaar 4. Recollido en La bella del dragón

Enfaragullada
I a senora Marcelina púxolle diante, na tabla do escano, unha enfaragullada de fariña
de trigo con torresmos i unha xarra de viño de San Fiz, e mestre Flute falar non falaría, pro traguía a gambrina atrasada, que recuncou da enfaragullada (…)

Merlín e Familia

Cabrito
Os que soñando dormidos escoitan correr o vento, é que a teñen [a bóveda da campana]. Rematado o pegamento, Bouso e Primo comeron un cabrito e beberon media cantara de viño.

Xente de aquí e de acolá


Capón

Así que los capones se tragaron la pelota del embullo, el Goiro los obsequio con unas gotitas de moscatel. “O vino dalles sono”.


Finisterre 28, maio de 1946.  Recollido en El pa sajero en Galicia

Lacón trufado
Un lacón trufado está en la gran tradición coquinaria de Occidente, y aquí la receta la conservaron las grandes abadías de antaño y los pazos del XVIII.

Vida Gallega, outubro-decembro de 1962 Recollido en Viajes y yantares por Galicia

Pastelón (de polo, de anguías
Pasamos por la merluza y el pastelón de anguilas, para caer en los pichones rebozados con bechamel.

Vida Gallega. Recollido en Viajes y yantares por Galicia

Tarta de Mondoñedo
Ahora, mientras José María se lleva a la boca el cabello de angel de la tarta mindoniense, que tal parece se come las hebras de plata que ya lucen su barba carolingia.

Serie “El pasajero en Galicia”. Faro de Vigo Recollido en Viajes imaginarios y reales

Colineta
Las siete de la tarde son cuando alguien, porque no se diga que se remilga en mesa tan generosa, parte la colineta.

Vida Gallega. Recollido en Viajes y yantares por Galicia

Requeixo con mel
Castroviejo manda la molleja del urogalllo a Gales, para el almuerzo de las sobrinas del dean de Truro, que, a creer las cronicas, con esto y con requesón se crian muy repolludas.

Serie “El pasajero en Galicia”. Faro de Vigo. Recollido en Viajes imaginarios y reales

Pratos tradicionais de carácter estacional:
Castañas cocidas con leite fresco
Dende os sete ou oito anos tina todas as noites o mesmo sono, salvo que houbese ceado castanas cocidas con leite fresco, que entón tiña outro.

Os outros feirantes

Empanada de lamprea
Compostela, tomando como ejemplo la empanada de lamprea que se come en el mediodía romanico del palacio Gelmírez, exigirá ser contada entre las estaciones coquinarias de la Lampreta fluvialitis.

Vida Gallega, febreiro-abril de 1963.  Recollido en Viajes y yantares por Galicia

Creados por Cunqueiro:
Polo asado con figos
Pratos imaxinarios (mencionados en Se o vello Simbad volvese ás illas…)
Tapas de plumas fritas
Algunos esnobs de los días Sung pusieron de moda las que hoy llamaríamos tapas de plumas fritas, en las que previamente a su ida a la sarten, o a lo que tenga la cocina china para freír, tenian que escribir alguna frase sorprendente.

Bazaar 5, maio de 1977. Recollido en La bella del dragón

Albondiguiñas de galiña con picante
Sinbad pedíu cámara, e díronlla no corredor, con alfombra e palangana, e perguntando por unha boa cea había ovella con fideo e albondiguiñas de galina con picante.

Si o vello Sinbad volvese ás illas

Ovella con fideos
Sinbad pedíu cámara, e díronlla no corredor, con alfombra e palangana, e perguntando por unha boa cea había ovella con fideo e albondiguiñas de galina con picante.

Si o vello Sinbad volvese ás illas

Fuciño de elefante mechado
Cocina Sinbad pra si, e cando arriba a tertulia bótalle o alento a Mansur ou a Ruz o Mouro, e perguntalles si adiviñan, e os outros cantan respostas, e Sinbad déixalles que acerten unha que outra para que non perdan o gusto do xogo, pro as máis das veces non poder atinar, que o noso amigo trae o almorzo de mui lonxe, con fuciño de elefante mechado (…)

Si o vello Sinbad volvese ás illas

Año con figos
Después de la cena —que  fue de cordero con higos, y de beber, vino aguado con resina—, Fanto se asomó aguardando la aparición maritima de Remo.

Vida y fugas de Fanto Fantini della Gherardesca

Sopas de viño con azucre
—Ven aviado! —comentou Cerdeira—. El non lle seran igoal unhas sopas de vino con azucre?
Voulez-vous une soupe de vin sucré? —perguntaballe o alicantino.
Landru au poteau! —berraba o loro.

Xente de aquí e de acolá


No hay comentarios:

Publicar un comentario